فلسطین؛ شافعی یا ناصبی؟!؟!
یادداشتی کوتاه درباره ی شبههای بی پایه:
فلسطینیها شافعی مذهبند، نه ناصبی
شایعهی ناصبی بودن فلسطینیان را در این ایام برخی هر چند با ترس اما موذیانه در حال پخش هستند. در این مطلب به برخی استدلالات و شواهد علیه این شایعه، پرداخته میشود.
شایعهی ناصبی بودن فلسطینیان را در این ایام برخی هر چند با ترس اما موذیانه در حال پخش هستند. سایت امت اسلامی بر آن شد تا در این باره دو مطلب را از دو وبلاگ مختلف نقل کند که هر یک با ادبیات خود به بخشی از استدلالات علیه این شایعه پاسخ میدهند.
وبلاگ آرمان خواهی در مطلبی با عنوان<غزه، رسواگر مرتجعان>مینویسد:
در ایام جنگ سی و سه روزه، خیلی به علمای وهابی که گفته بودند برای حزب الله دعا نکنید و کمک به آنها حرام است! حمله کردیم و آن مرتجعان ترجیح دهنده صهیونیستها بر مسلمانان را رفض کردیم و اینک دردی جانکاه تر داریم! عده ای عالم اسلام ناب آمریکایی! همان شعار را به نحوی دیگر تکرار می کنند و با زدن انگ ناصبی به فلسطینیها، «اشتغال الظالمین بالظالمین»! را وقیحانه تکرار می کنند و دعا برای آنان و کمک به مجاهدان حماس را غیرمشروع می شمارند! عجبا!
اینان خود را شیعه آن مولایی معرفی می کنند که وقتی شنید، خلخال از پای زن «یهودی» کشیده اند، گفت: اگر مرد مسلمان از این درد بمیرد او را ملامت نمی کنم! این یعنی همین که این ظلم ها را ببینی و کشتارها را بشنوی و داغ نشوی، شیعه او نیستی و انسانیتت زیر سوال است و دیگر کارت به اسلام و مذهب نمی رسد برادر!
از اینها گذشته، ناصبی خواندن فلسطینیها شایعه ای است که صهیونیست ها بر زبان مذهبی ها انداخته اند در حالی که آنان از برادران شافعی مذهب اند که نزدیکترین فرقه به شیعه است و رسم معمول میان شان، به زیارت اهل بیت رفتن است و جالبتر اینکه امام شافعی، رئیس این مذهب که خود مداح اهل بیت بوده است، متولد شهر خونین «غزه» است و سخنان فتحی شقاقی از مجاهدان اینان پیرامون امام حسین رسواگر همگان است.
ماجرای غزه، بس نورانی و عجیب است و در کنار بیدار کردن مسلمانان و آزادگان جهان به رسوا کردن مرتجعان مدعی اسلام و ولایت نیز منجر شده است.
هر چند بر این باورم که قلبهای مریض با این دلایل نیز راضی نمی شوند اما در پاسخ شبهه عزاداری فلسطینی ها برای صدام می گویم که اولا بخشی از مردم به این اقدام دست زدند، ثانیا صدام برای ما انسانی سفاک بود و این چهره در انجا وضوح اینگونه نداشت و از اینها مهمتر صدام تنها کسی بود که به اسرائیل موشک زد و حتی در ایام حصر اقتصادی، سالانه مبالغ هنگفتی را به فلسطینی ها کمک می کرد و بعید نیست در نظر یک فلسطینی بعنوان خیر جلوه کرده باشد.
همچنین وبلاگ یهود شناخت در مطلبی با عنوان «فلسطینیها شافعی هستند، نه ناصبی» در این باره مینویسد:
خیلی جالب است کسانی که ذره ای تعصب دینی و مذهبی ندارند، به فلسطینی ها که می رسند غیرتشان برای اهل بیت گل می کند و با این ادعا که فلسطینی ها و بچه های حماس، ناصبی و جسارت کننده به اهل بیت هستند، حمایت از آنها را نا لازم می دانند. خشکه مقدس هایی هم هستند که کربلا و نجف را در اشغال شیطان بزرگ می بینند اما رگ غیرت شان تکان نمی خورد ولی وقتی به مردم فلسطین که ده روز است سیدحسن نصرالله شیعه دارد برایشان گلو پاره می کند می رسند، به یاد حرمت ائمه می افتند. کاش یک نفر پیدا می شد که از این جماعت بپرسد اینها چه ناصبیهایی هستند که دشمن ترین رژیم با مکتب تشیع، یعنی رژیم وهابی سعودی، بیش تر از هر رژیمی به نابودی و شکست شان مشتاق است.
حالا گیرم که فلسطینیها، دشمن اهل بیت باشند. کدام یک از دو رفتار زیر در دراز مدت می تواند آنها را به اهل بیت علاقه مند کند: حمایت پیروان اهل بیت از آنها در برابر آدمکشان صهیونیست یا تنها گذاشتن آنها در برابر این خونخواران؟
به هر حال، این ادعا که فلسطینی ها، ناصبی هستند، دروغ محض است و از جنس دروغهای شاخداری همچون خرید زمین فلسطینی ها توسط یهودیها است.(۱)
بیشتر مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی هستند و اتفاقا، ابوعبدالله محمدابن ادریس شافعی، رهبر این فرقه، متولد غزه بوده است. در مورد شافعی بودن مردم فلسطین می توانید به این منبع رجوع کنید:
«الموسوعة المیسرة فی الادیان و المذاهب المعاصرة، مانع بن حماد الجهنی، ج ۲، ص ۱۲۴»
جالب اینجاست که در میان فرقه های چهارگانه اهل سنت، نزدیک ترین فرقه به تشیع از نظر علاقه و احترام به اهل بیت و احکام فقهی، همین فرقه شافعی است.
و اما در میان خبرهای منتشر شده از تهاجم رژیم صهیونیستی، خبری بود که دقت در آن نشان دهنده علاقه مندی مردم فلسطین به اهل بیت پیامبر است: بمباران مسجد علی ابن ابی طالب واقع در محله الزیتون شهر غزه، توسط جنگنده های اسرائیلی در روز ۱۰ دی. بله! مسجد علی ابن ابی طالب!
مدعیان ناصبی بودن مردم فلسطین، به این سئوال جواب دهند که چگونه مردمی می توانند هم لعنت کننده اهل بیت باشند و هم آنقدر برای آنها احترام و تقدس قائل باشند که نام شان را بر مساجد خود بگذارند؟
پس از جلب شدن توجهم به نام مسجدی که در خبر بالا آمده است، کنجکاو شدم که جستجوی بیشتری در مورد اسامی مساجد فلسطین انجام دهم که با جستجویی مختصر، به نتایج جالب توجهی رسیدم. به طور حتم جستجوی بیشتر، نتایج جالبتری به همراه خواهد داشت. در ادامه به چند نمونه اشاره می کنم:
ـ مسجد «الامام علی ابن ابی طالب» واقع در نابلس!
این مسجد در حواره از توابع شهر نابلس، در کرانه باختری رود اردن واقع شده است.
- مسجد فاطمة الزهراء
حداقل دو مسجد با این نام در فلسطین وجود دارد. یکی در قریه ارتاح، واقع در جنوب طولکرم و دیگری در شهر نابلس.
- مسجد «الحسین بن علی» واقع در نوار غزه و الخلیل!
حداقل دو مسجد به این نام در فلسطین وجود دارد:
یکی در حی الصبرة واقع در نوار غزه و مسجد «حسین بن علی» دیگر، در خیابان «عین سارة» شهر الخلیل واقع شده است. اعلامیه هایی در مورد برگزاری یک راهپیمایی در الخلیل آمده است که نقطه شروع آن، مسجد الحسین بن علی، بیان شده است.
**
در مورد شبهه ناصبی بودن مردم فلسطین، شهید مطهری در سال ۱۳۴۹ سخنانی داشته اند که در ادامه آن را می خوانیم: «یک وقتی شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضیها شایع است، یک وقتی دیدم یک کسی میگفت: این فلسطینیها ناصبی هستند. ناصبی یعنی دشمن علی علیه السلام. ناصبی غیر از سنی است. سنی یعنی کسی که خلیفه بلا فصل را ابوبکر میداند و علی علیه السلام را خلیفه چهارم میداند و معتقد نیست که پیغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب کرده است. میگوید پیغمبر کسی را به خلافت نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب کردند. سنی برای امیرالمؤمنین احترام قائل است چون او را خلیفه چهارم و پیشوای چهارم میداند و علی را دوست دارد. ناصبی یعنی کسی که علی را دشمن میدارد. سنی مسلمان است ولی ناصبی کافر است، نجس است. ما با ناصبی نمیتوانیم معامله مسلمان بکنیم. حال یک کسی میآید میگوید این فلسطینیها ناصبی هستند. آن یکی میگوید. این به آن میگوید، او هم یک جای دیگر تکرار میکند و همین طور. اگر ناصبی باشند کافرند و در درجه یهودیها قرار میگیرند. هیچ فکر نمیکنند که این، حرفی است که یهودیها جعل کردهاند. در هر جایی یک حرف جعل میکنند برای اینکه احساس همدردی نسبت به فلسطینیها را از بین ببرند. میدانند مردم ایران شیعهاند و شیعه دوستدار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است، برای اینکه احساس همدردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل میکنند. در صورتی که ما یکی از سالهایی که مکه رفته بودیم، فلسطینیها را زیاد میدیدیم، یکی از آنها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت من شیعه هستم، این رفقایم سنیاند. معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان میگفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم. همین لیلا خالد(2) معروف، شیعه است. در چندین نطق و سخنرانی خودش در مصر گفته من شیعهام. ولی دشمن یهودی یک عده مزدوری را که دارد، مأمور میکند و میگوید: شما پخش کنید که اینها ناصبیاند. قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبتهایی نسبت به افرادی که جزو شما هستند و مثل شما شهادتین میگویند، شنیدید وظیفهتان چیست.»3
پی نوشت:
۱- صهیونیستها تنها ۵/۲ درصد از سرزمین فلسطین را با خرید زمین به دست آورده اند و مابقی آن را به ضرب مسلسل و توپ و تانک و بمب، غصب کرده اند. برای توضیح بیشتر به این آدرس مراجعه کنید:
http://qods.persianblog.ir/post/61
2- چریک فلسطینی که در چند عملیات هواپیما ربایی شرکت داشت.
3- شهید مطهری، آشنایی با قرآن، جلد۴، پاورقی صفحه ۳۲. این گفتار را که شهید مطهری در ضمن تفسیر سوره نور در مسجد الجواد بر زبان آورده اند.
×مطالب برگرفته از آدرسhttp://tahayor.blogfa.com